Doručení vyrozumění o výši daňových nedoplatků a upozornění na následky spojené s jejich neuhrazením podle § 153 odst. 3 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "daňový řád")
1. Identifikační kód
2. Kód
3. Pojmenování (název) životní situace
Doručení vyrozumění o výši daňových nedoplatků a upozornění na následky spojené s jejich neuhrazením podle § 153 odst. 3 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "daňový řád")
4. Základní informace k životní situaci
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
- písemně (v listinné podobě), a to buď prostřednictvím provozovatele poštovních služeb, nebo osobně přímo u správce daně; písemná podání musí být vlastnoručně podepsána osobou, která podání činí,
- ústně do protokolu u příslušného správce daně, nebo
- elektronicky (blíže viz bod 16) za použití aplikace "Elektronická podání pro Finanční správu (EPO)", popř. prostřednictvím datové schránky.
8. Na které instituci životní situaci řešit
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Obraťte se na příslušného správce daně, který provedl vyrozumění o výši nedoplatků.
Před osobní návštěvou se u správce daně informujte na úřední hodiny pro veřejnost.
Kontakty na orgány finanční správy naleznete na internetových stránkách Finanční správy České republiky.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
- průkaz totožnosti,
- doručené písemné vyrozumění,
- doklady týkající se placení daní, pokud chcete svá tvrzení na úřadě doložit.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Předepsané formuláře nejsou stanoveny.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Podání námitky podle § 159 daňového řádu nepodléhá správnímu poplatku.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Pro vyřízení námitky podané proti vyrozumění není zákonem stanovena lhůta.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Další účastníci postupu nejsou stanoveni.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
- odeslanou prostřednictvím datové schránky,
- opatřenou uznávaným elektronickým podpisem a odeslanou prostřednictvím aplikace "Elektronická podání pro Finanční správu (EPO)", která je pro podání v daňových věcech elektronickou podatelnou správce daně; podání v daňových věcech nelze zasílat na e-mailovou adresu podatelny konkrétního správce daně,
- odeslanou prostřednictvím aplikace "Elektronická podání pro Finanční správu (EPO)" s ověřením identity podatele způsobem, kterým se lze přihlásit do jeho datové schránky.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
18. Jaké jsou související předpisy
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
- označení správce daně,
- označení osoby podávající námitku,
- číslo jednací, příp. jinou jednoznačnou identifikaci vyrozumění o výši nedoplatků, proti němuž podání směřuje,
- uvedení rozporu s právními předpisy či skutkovým stavem, nebo jiné důvody osvědčující nesprávnost nebo nezákonnost úkonu správce daně,
- označení důkazních prostředků k tvrzením o skutkovém stavu, která jsou uvedena v námitce,
- návrh na změnu nebo zrušení napadeného úkonu.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
21. Nejčastější dotazy
22. Další informace
- advokáta, resp. Českou advokátní komoru,
- daňového poradce, resp. Komoru daňových poradců České republiky,
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost návodu odpovídá útvar
Sekce metodiky a výkonu daní
Odbor právní a daňového procesu
Lazarská 7
117 22 Praha 1
26. Kontaktní osoba
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
28. Popis byl naposledy aktualizován
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
Správce daně postupuje při správě daní v souladu se zákony a jinými právními předpisy.
Osoby zúčastněné na správě daní a správce daně vzájemně spolupracují.
Správce daně by měl postupovat tak, aby nikomu nevznikaly zbytečné náklady.
Pokud bude přijat návrh zákona o změně daňových zákonů v souvislosti s rekodifikací soukromého práva (sněmovní tisk č. 1004/0) v navrženém znění, dojde s účinností od 1.1.2014 ke změnám daňového řádu také v oblasti daňové exekuce.